Címlap → A közoktatás hatékonysága
2,0

A közoktatás hatékonysága

Az egyes kompetencia-területeken alacsonyan teljesítő diákok aránya az EU2020 oktatási munkaterv egyik legfontosabb mutatószáma. A közoktatásnak jelentős szerepe van abban, hogy a munkaerőpiacon szükséges alapvető kompetenciákat és készségeket elsajátítsák a fiatalok. Azonban, ha a fiatalok közel egyharmada nem rendelkezik az alapvető készségekkel sem, akkor az ő munkaerő-piaci esélyeik kiemelkedően rosszak.

A PISA-teszten matematikából rosszul teljesítők aránya

százalék
Az adatok forrása: 
Eurostat

 

A matematikai kompetenciaterületen alacsonyan teljesítők aránya, vagyis azoké, akik alapvető matematikai műveleteket sem tudnak elvégezni, 2009 és 2012 között drasztikusan nőtt. 2012-ben a diákoknak kicsit több mint 28 százaléka teljesített rosszul, ami 6 százalékponttal magasabb az uniós átlagnál. A szakértői elemzések szerint ezt nem az oktatáson belüli egyenlőtlenségek növekedése okozta, hanem az oktatás minőségének romlása áll a jelenség mögött.