Helyi személyszállítás közlekedési eszközönként
Állandónak látszik a tömegközlekedés teljesítménye, tehát nem sikerül átterelni az embereket az autókból a metrőra és a többi járműre.
A KSH a legutóbbi, 2012. évi felvételt megelőzően 2009-ben mérte föl a magyar lakosság ”utazási teljesítményét”. A két időszak között 8 százalékkal, 2,7 milliárdra csökkent az egy napon belüli közlekedési eszközzel tett utazások száma. Mind a közösségi közlekedés, mind a személygépkocsik igénybevétele csökken, miközben nőtt a kerékpárt igénybe vevők száma. A közlekedési eszközzel megtett távolság tekintetében a személygépkocsik utas teljesítménye esett vissza nagyobb mértékben, 13 százalékkal, a közösségi közlekedés esetén ennél lényegesen kisebb, 3 százalékos volt a csökkenés.
Állandónak látszik a tömegközlekedés teljesítménye, tehát nem sikerül átterelni az embereket az autókból a metrőra és a többi járműre.
A fapados járatok terjedésével növekszik a légiközlekedés részaránya, ami környezetvédelmi szempontból negatív jelenség.
Kb. 300 autó jut 1000 lakosra Magyaroszágon, és ez a szám az utóbbi években nem növekszik.
Nem számottevően, de tovább romlott az arány a vasút kárára.
Az összes utaskilométer mintegy 10%-ban vesszük igénybe a vasutat, és az igénybevétel tovább csökken.