Címlap → Tudástársadalom
2.7

Nincs rossz helyen hazánk a világ országai között a tudástársadalom index alapján, pl. az informatikához kapcsolódó ismeretek növekednek. De ha a felsőoktatási tendenciákat, a high-tech ipar fejlődésének ütemét, az innovációs környezetet nézzük, leszakadóban vagyunk a fejlett világtól.

2.5

Az állam oktatási ráfordítása

Az oktatásra, mint a Zöld fordulat programjának kiemelkedő területére fordított források jelentősen elmaradnak az uniós átlagtól egy szűkülő GDP-kontextusban. Ez azt jelenti, hogy a reálköltés radikálisan csökkent. Ezt részben megmagyarázza a csökkenő gyermekszám (évről évre kevesebb gyermek születik), azonban az oktatás minősége is csökkenő tendenciát mutat egy eleve alacsony szintről, különösen az alacsonyan teljesítő diákok esetében. Jeles osztályzatú lenne az indikátor, amennyiben jelentősen nőtt volna ráfordítás (a minőségi indikátorok első körben nem befolyásolták volna ezt az osztályzatot, hiszen a rendszernek szüksége van reakcióidőre). A magyarországi zöld konszenzus szerint a költés kívánatos mértékének meg kellene haladnia a mindenkori GDP 5 százalékát.

2.0
3.0
3.0
2.0
3.5