Címlap → A közösségi közlekedés támogatása
3,5

A közösségi közlekedés támogatása

A közösségi közlekedés támogatására az állam évről évre kevesebbet költ, a 2012-es ráfordítás 16 milliárd forinttal kevesebb a 2011-esnél. Az állam a ráfordítások csökkenését a fogyasztói árkiegészítés csökkentésével éri el. A busz- és vasúti menetjegyhez adott támogatások csökkentek, de a BKV és megyei városok közlekedési eszközeire szóló bérletek támogatása 2012-ben nem változott. Különösen súlyos problémát okoz, hogy a közösségi szolgáltatások megrendelője, az állam, nem fizeti ki szerződésben rögzített módon az általa megrendelt szolgáltatások árát, az így képződött veszteséget pedig a szolgáltatók a fejlesztések elhagyásával pótolják. Eközben a nagy szolgáltatók (Volán társaságok, BKK) folyamatosan szerződnek külső szolgáltatókkal, amely egyfelől lehetőséget teremt a járműállomány megújítására, másfelől viszont versenyhátrányba hozza az önkormányzati cégeket, és fokozza a szektorból történő tőkekivonást.

Szociálpolitikai menetdíjkedvezmény

millió forint
Az adatok forrása: 
KSH

A választási évben sokkal nagyobb előirányzat szerepelt a költségvetésben, ami végül nem lett elköltve a megjelölt célra.